Website inhoud

Bedrijfsgegevens of Over ons

Onderzoek heeft uitgewezen dat het aantal conversies stijgt bij bezoekers die de bedrijfspagina hebben bezocht. Zij die deze pagina hebben bezocht, zoeken naar wat extra 'bewijs' van betrouwbaarheid die hen helpt in het beslissingsproces.

Contactpagina

Als je slechts enkele manieren hebt waarmee bezoekers contact kunnen opnemen sluit je misschien bezoekers uit die een andere voorkeur hebben voor het contact. Uitgebreide contactopties en -informatie zorgt ervoor dat je zoveel mogelijk potentiële klanten zoet houdt.

Formulieren en errors

Formulieren zijn een vaak gebruikte methode om bezoekers met je te laten communiceren, zoals het plaatsen van bestellingen. Als formulieren niet goed werken, bezoekers frustreren of andere belemmeringen veroorzaken, zal het aantal conversies en het aantal bezoekers dat met je contact wil opnemen dalen.

Help en FAQ's

Als je klanten je help- en FAQ (Frequently Asked Questions) -pagina's aan het lezen zijn, dan is de kans groot dat ze dicht bij een aankoop zijn, ze hebben alleen nog dat extra beetje zekerheid nodig.

Homepage

De homepage is vaak de entreepagina van je website. Het is de pagina die de bezoeker een indruk geeft over wie je bent en wat hij kan verwachten. Als je hier de fout in gaat verlaten bezoekers je website al voordat ze ergens op geklikt hebben.

Inhoud

De inhoud is een essentieel deel van het overtuigingsproces. Mooie sites met veel afbeeldingen zijn misschien aantrekkelijk voor het oog, maar het is de inhoud die zorgt voor de aantrekkingskracht van het emotionele en logische centrum van de geest.

Links en buttons

Links en calls-to-action zijn een ideale manier om bezoekers van pagina tot pagina te laten navigeren, op zoek naar de informatie die hen helpt om tot een aankoop over te gaan.

Login of accountpagina

Het is heel belangrijk voor de beleving van de klant dat bezoekers in kunnen loggen in hun eigen account, wanneer zij dit nodig achten. Omdat die bezoekers bij jouw bedrijf betrokken zijn wil je er voor zorgen dat je ze bij je houdt zonder dat ze gefrustreerd rake

Pagina opmaak

Een goede inhoud kan verloren gaan als het niet goed te lezen is vanwege storende elementen op een pagina. Dat de inhoud visueel goed op de site past is minstens zo belangrijk als de inhoud zelf.

Privacy en beveiliging

De meeste bezoekers zullen je privacy- en beveiligingspagina's niet lezen. Wel geven ze bezoekers bepaalde zekerheid met betrekking tot de betrouwbaarheid van je bedrijf.