Google Adwords

Aandachtspunten bij het schrijven

Leg bij het schrijven van uw advertentieteksten de focus op uw pluspunten en vergeet de call-to-action niet. We helpen u een handje op weg.

De opbouw van een advertentietekst

Een pakkende AdWords-advertentie schrijven is een kunst, want u heeft slechts een beperkt aantal karakters ter beschikking.

Google AdWords, een online veilingsysteem

Google AdWords is een advertentieplatform dat werkt volgens een biedsysteem: een veiling van zoekwoorden. Als adverteerder bepaalt u zelf hoeveel u per klik wilt betalen voor uw advertentie inclusief zoekwoorden.

Het belang van goede zoekwoorden (keywords)

U kent uw markt als geen ander. Het bedenken van zoekwoorden zou dan ook geen problemen horen op te leveren. Omdat het AdWords-advertentiesysteem werkt met het CPC-model is het interessant om uw zoekwoorden grootschalig in te zetten.

Hoe kies ik een budget?

De hoogte van uw budget bepaalt u helemaal zelf. Kies een bedrag dat u bereid bent om elke dag aan AdWords-advertenties uit te geven. AdWords geeft voor elke campagne automatisch een aanbevolen dagbudget weer, zodat u een goede keuze kunt maken.

Kan ik mijn advertentie lokaal laten zien?

Google AdWords biedt u ook de mogelijkheid om geografische gebieden te kiezen of uit te sluiten. Enkele voorbeelden:

Starten met AdWords

Om te adverteren met AdWords heeft u allereerst een AdWords-account nodig. Heeft u dat nog niet? Open een AdWords-account. Aan het openen en het gebruik van uw account zijn geen kosten verbonden.

Wat is de Google Kwaliteitsscore?

Indien uw advertentie aanspreekt bij zoekers, wordt er waarschijnlijk veel geklikt op uw advertentie. Daardoor krijgt de advertentie een hoge Click-Through Rate (CTR). Een hoge CTR geeft bij Google aan dat zoekers uw advertentie relevant vinden.

Wat is een landingspagina (landingpage)?

Een landingspagina (landingpage) is de pagina waarop de zoeker landt nadat hij op uw advertentie heeft geklikt. Zorg ervoor dat de landingspagina aansluit op uw advertentie

Wat is Google AdWords?

Google AdWords is het advertentieprogramma van Google. Met Google AdWords kunt u advertenties plaatsen boven en rechts naast de gratis (organische) zoekresultaten van Google én zoekmachines die zijn aangesloten bij Google.

Wat zijn advertentiegroepen?

Een AdWords-campagne bevat één of meer advertentiegroepen. Terug naar het voorbeeld van de computerverkoper. Stel dat u als computerverkoper laptops verkoopt van de merken Apple, Acer en Toshiba, dan kunt u een campagne 'laptops' aanmaken.

Wat zijn uitsluitingswoorden?

Uitsluitingwoorden zijn woorden waarop u niet gevonden wilt worden. We gaan terug naar het voorbeeld van de computerverkoper en -reparateur. Stel dat u uitsluitend nieuwe computers verkoopt, dan is het uitsluitingwoord 'tweedehands' raadzaam om toe te passen.