E-commerce

Wat is E-commerce?

Joomla Website Promotie is bij uitstek de juiste partij om uw website commercieler te maken, zodanig dat u werkelijk geld kunt gaan verdienen met uw website. Onderstaand een aantal tips om ervoor te zorgen dat u uw website kunt verbeteren om betere conversies te realiseren.

Het betaalproces

Als bezoekers alleen maar producten aan het winkelmandje toevoegen maar het mandje verlaten of verdwalen in het afrekenproces, dan zullen conversies en de uiteindelijke winst tegen gaan vallen.

Zorg voor een overduidelijke check-out pagina, vraag alleen naar zaken die echt noodzakelijk zijn voor het afronden van de bestelling. Hoe minder mensen hoeven in te vullen, hoe beter.

Mini winkelwagentje

Omdat mini-winkelmandjes altijd zichtbaar zijn tijdens het winkelen, is de informatie hierin erg belangrijk voor de bezoeker. Het helpt hem de toegevoegde producten, de totale kosten ervan en links terug naar die producten te volgen en op te slaan.

Pagina winkelmandje

Vaak verlaten ze het mandje terwijl er nog producten in zitten. Als je problemen in het betaalproces kunt oplossen zal je conversieratio stijgen, zul je meer verkopen en zal je ROI stijgen.

Productpagina

De productpagina bevat maar één product. De pagina moet informatie geven die de bezoekers overtuigt dat het precies is wat hij of zij wil. Als je productpagina's je bezoekers niet kunnen overtuigen, dan zul je nooit veel winst maken.

Praktijkvoorbeeld: Zalando

Lokatiegebonden marketing: adverteren is geen one size fits all-bezigheid

Zalando is lekker bezig. De Berlijnse e-retailer groeit gigantisch en heeft inmiddels in vijftien Europese landen voet aan de grond gekregen. Achter de schermen is de marketingafdeling van het bedrijf druk bezig met het bedenken van nieuwe manieren om de behoeftes van klanten te bevredigen en producten aan de man te brengen. Een belangrijk aspect van het succes hiervan is dat er weliswaar centraal een overkoepelende strategie bedacht wordt, maar dat deze per land verschillend ingevuld wordt.